ni.com is currently undergoing scheduled maintenance.

Some services may be unavailable at this time. Please contact us for help or try again later.

LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

tableaux + condition

Bonjour,

J'ai 2 questions (niveau débutant !):

- Comment faire apparaitre un tableau de constantes sur la face avant d'un VI ?  Je peux le faire à partir du diagramme, mais je souhaiterais qu'il soit visible sur la face avant.

- Sur la face avant, j'ai un tableau qui comprend 4 commandes numériques (je vais les appeller A1,A2,A3 et A4). En dessous, j'ai également 2 commandes numériques indépendantes (D1 et D2).

Je souhaite créer un tableau d'indicateurs numériques, comprenant 5 cellules (I1 à I5), avec cette condition sur la première cellule I1:

- Si les valeurs du 1er tableau sont nulles (A1=A2=A3=A4=0), alors I1=D1

- Si au moins une des valeurs A n'est pas nulle, alors I1 est fonction des valeurs A (par exemple, I1=A1+A2+A3+A4)

Les autres cellules sur ce 2eme tableau (I2 à I5) dépendent des valeurs A et D.

Comment créer cette condition sur I1  ? Est-ce que je dois utiliser une boucle ?  indexer un tableau ?

Merci beaucoup pour votre aide, et vu mon niveau, n'hésitez pas à détailler votre réponse !!

0 Kudos
Message 1 of 4
(3,249 Views)

Okay I will try to translate what he trying to say (actually saying in French):

"Good morning,

I have 2 questions (new beginner!):

-How can I make a table of controls visible on the front panel of a VI? I have already created a diagram, but I want it to be visible on the front panel.

- On the front panel, I have a table (probably he means array) which is made up of 4 numeric controls (I have named them A1, A2, A3 and A4). Below, I also have 2 independent numeric controls (D1 and D2).

I want to create a table of numeric indicators, made up of 5 cells (I1 - I5), with the following condition for the primary cell, I1:

-If the values of the 1st table are zero (A1=A2=A3=A4=0), then I1=D1

-If at least one of these values "A" isn't zero, then I1 will be a function of the values of "A" (for example, I1=A1+A2+A3+A4)

The other cells of the 2nd table (I2 - I5) are dependant on the values "A" and "D"

How to create a condition for I1? Should I use a loop? Index a table(probably array)

Thank you very much for your help (he uses you in the plural form :D), and since I am a beginner, don't hesistate to respond!! "

Pheeeew, that was alot of writing.

Message Edited by toniaz on 29-11-2009 09:21 AM
T. A.
0 Kudos
Message 2 of 4
(3,230 Views)

Hello,

Just for forumers not doing job twice I respond his same question with print screen code in french forum 

Regards

Tinnitus

CLAD / Labview 2011, Win Xp
------------------------------------------------------
Mission d'une semaine- à plusieurs mois laissez moi un MP...
RP et Midi-pyrénées .Km+++ si possibilité de télétravail

Kudos always accepted / Les petits clicks jaunes sont toujours appréciés
Don't forget to valid a good answer / pensez à valider une réponse correcte
Message 3 of 4
(3,216 Views)
duplicate
Steve M.
0 Kudos
Message 4 of 4
(3,190 Views)