LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

difference fonctionnement entre vi et exe

Bonjour, J'ai un programme LABVIEW, avec un premier vi de parametrage de mon appli qui s'ouvre au lancement, et qui se ferme après remplissage des paramètres et validation par OK. A ce moment le reste de l'appli se lance. Lorsque je crée l'exécutable, et que je lance le fichier .exe, j'ai bien mon vi de paramétrage qui s'ouvre, et quand je valide, le reste de l'appli se lance, mais la face avant de mon vi de paramétrage reste affiché.  Ou se trouve mon erreur ???

Merci.

0 Kudos
Message 1 of 6
(3,299 Views)

Hi Alaindes,

Is it possible to upload your VI or to create a VI Snippet?  This way it easier for us to identify the problem.

The most common issues that appear in difference between a VI and an exe is a path.  Remember that a path is not exactly the same in a Development environment and in application.

Please post an example of your code

Kind regards,

- Bjorn -

Have fun using LabVIEW... and if you like my answer, please pay me back in Kudo's 😉
LabVIEW 5.1 - LabVIEW 2012
0 Kudos
Message 2 of 6
(3,294 Views)

Bonjour,

Alors, par ex, si je lance mon programme "test_init", la première fois, la face avant du vi "initialisation.vi" ne se ferme pas apès validation du bouton "OK". Je ferme la fenêtre manuellement. Je stoppe le programme. Je relance le programme "test_init" la face avant du programme "initialisation s'ouvre, et quand je valide le bouton "OK", cette fois ci elle se referme correctement.

Je dois oublier quelque chose, mais je ne vois pas quoi.

Merci pour votre aide.

Alain.

Download All
0 Kudos
Message 3 of 6
(3,284 Views)

Hi,

I don't have LabVIEW with me right now, but can you take a screenshot of your code?  So I can look into it?

I think this problem can be solved fairly easy

Kind regards,

- Bjorn -

Have fun using LabVIEW... and if you like my answer, please pay me back in Kudo's 😉
LabVIEW 5.1 - LabVIEW 2012
0 Kudos
Message 4 of 6
(3,282 Views)

Bonjour,

Le VI de paramétrage est appelé comment? Si c'est en statique, les options d'exécution sont elles comme ça:

Sans titre.JPG

Si c'est un appel en dynamique, est-ce que tu utilises un noeud de méthode ou de propriété pour fermer la face avant?

Cordialement,

Simon D.
CLA | Certified LabVIEW Architect
CTA | Certified TestStand Architect
0 Kudos
Message 5 of 6
(3,281 Views)

Hello,

Thanks for posting on the National Instruments' forum. However, here is an English forum. Please post in English or post on the French forum.

About you problem... In the properties of the VI that you would like to close at the end of its execution, select "Window Appearance" category, click on "Customize..." and tick the "Show front panel when called" and "Close afterwards if originally closed" (just below) checkboxes.

Tell me if the behaviour of your window is correct after that.

Regards, 

Jérémy C.
NI France

0 Kudos
Message 6 of 6
(3,279 Views)