LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

acquisition temps / echantillon

Bonjour à tous, je me replonge petit à petit dans la programmation Labview et j'aurais besoin d'un peu d'aide svp. Je fais l'acquisition d'un signal (sinus par exemple) et je souhaiterais connaître le temps pour chaque valeur du sinus et non pas le nombre d'échantillon. Je sors actuellement les valeurs en y mais en x j'ai le nombre de scan. Je pourrais évidemment calculer le temps en fonction du nombre de scan/sec mais cela suppose le même temps entre chaque échantillon. Si quelqu'un a une solution pour récupérer cette notion de temps...Merci. PS: je travaille sous LV 5.1
0 Kudos
Message 1 of 4
(2,790 Views)
This forum it's in english. Change Forum or write in english please.
Software developer
www.mcm-electronics.com

PORTUGAL
0 Kudos
Message 2 of 4
(2,786 Views)
Hello everybody, and sorry for my english I'm new user of Labview and I'm currently using LV5.1 and DAQCard-700. I'm doing a sinus wave acquisition and I would like to have amplitude vs time, and not amplitude vs sample number. I could know the time by calculating number of sample (knowing sample rate) but I'm not sure time between sample is everytime the same. Is it possible to make it do acquisition with same time between sample? Thanks for help Pierre
0 Kudos
Message 3 of 4
(2,782 Views)
duplicate

You could post in the french forum if you want.

Regards.

Romain D.
National Instruments France

0 Kudos
Message 4 of 4
(2,760 Views)