LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Kepware 6.8 OPC Server en LabView 2021

Buen dia

Tengo comprado el kepware 6.8 en un servidor, por lo cual quiero acceder desde LabView 2021 como cliente para monitorear etiquetas, pero me da error al hacer la conexión sobre "Can't connect to OPC Server. Registry access denied"

Se reviso los permisos DCOM del servidor y estan puestos para acceso de "Everyone" y "Anonymous Logon", por lo que puedo ver desde DataSocket las etiquetas, pero al ejecutar el codigo me da el error de lectura.

VillarJo_0-1730749886400.png

0 Kudos
Message 1 of 3
(47 Views)

Hi, that’s actually not hard, go on YouTube and search for NI OPC Server and you’ll find many tutorials. Just need to get the values from your PLCs and equipment into OPC Server, then use LabVIEW to read them.

0 Kudos
Message 2 of 3
(16 Views)

@VillarJo wrote:

Buen dia

Tengo comprado el kepware 6.8 en un servidor, por lo cual quiero acceder desde LabView 2021 como cliente para monitorear etiquetas, pero me da error al hacer la conexión sobre "Can't connect to OPC Server. Registry access denied"

Se reviso los permisos DCOM del servidor y estan puestos para acceso de "Everyone" y "Anonymous Logon", por lo que puedo ver desde DataSocket las etiquetas, pero al ejecutar el codigo me da el error de lectura.

VillarJo_0-1730749886400.png

Assumed that you working with 32-bit LabVIEW.. First check that on the remote machine (where Kepware OPC Server is running) the Remote Registry service is enabled:

Screenshot 2024-11-05 17.13.09.png

This is required for LabVIEW (it was described somewhere in kb, but unable to found). Also turn OFF firewalls on both sides (later you can adjust rules and turn on if needed).

0 Kudos
Message 3 of 3
(8 Views)