LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

organiser interface labview

Hello ,
 
As part of my PFE, I have to order a generator for generating electrical signals 10 (each electrical signal is characterized by i, u, phase shift, and frequency), each of these signals must be generated 10 fois.A every time I have to read what stallion (an instrument) read (u, i, depahsage and frequency) and that an instrument (linked to al stallion generator and read (u, i, phase shift, frequency)
 
this joint is the program s Please, help me organize the interface, please s c is urgent
 
cordially

0 Kudos
Message 1 of 5
(3,299 Views)

In this post (en français), Michael.C. told you what you have to do.

 

http://forums.ni.com/t5/Discussions-au-sujet-des-autres/fichier-csv/m-p/3292744#M52114

 

"Mon dieu .....

 

Comment espérez vous travailler correctement avec un programme qui ne tiendrait même pas sur un écran d'une salle de cinéma.....


On ne cessera jamais de le répéter, mais un diagramme ne doit pas dépasser la taille d'un écran, et si vraiment, dans de rare cas, cela n'est pas possible, il est conseillé de n'avoir besoin que de scroller suivant une direction (horizontal OU vertical).

 

Dans ton cas, il me faudrait déjà 1h rien que pour voir le cheminement de ton programme. Un simple "CTRL+U" permet déjà de revenir à une taille raisonnable ....

 

Quel est l'intérêt de mettre 2 structures cases ? Tu mets une seule structure, et tu mets ton code à exécuter dans le cas qui convient.

 

Mets d'abord de l'ordre dans ton diagramme en respectant les principes de bases de Labview, et après je verrais si je peux t'aider.


Voici les points cruciaux que tu dois respecter :

http://www.ni.com/pdf/manuals/374029b_0114.pdf

 

Chapitre 5 au minimum :

--> Respect du flux de données de gauche à droite

--> Cablage des clusters d'erreur

--> Ne pas avoir un diagramme qui dépasse la taille d'un écran

--> Connecter à minima les connecteurs obligatoires (des références de port VISA ne sont meme pas connecté, empechant l'exécution de ton programme)."

 

Tant que vous n'aurez pas fait cela, je ne vois pas trop comment vous aider pour votre PFE (Projet de Fin d'Études ?)...

 
0 Kudos
Message 2 of 5
(3,271 Views)

this response was not very clear .This is why i reposted .I founded a solution thanks anyway

0 Kudos
Message 3 of 5
(3,250 Views)

Please post the solution for the benefit of others.

0 Kudos
Message 4 of 5
(3,213 Views)

Hello,

 

Your code is not following at all the good practices in developing code in LabVIEW.

 

First of all, your code whenever possible should fit you screen.

 

You have too many indicators placed in the front panel. For each indicator, LabVIEW makes a copy of the data, thefore you need to know if you really require to show all of them.

 

If you have time, you should consider creating SubVI and more states in order to your code fits a screen.

Guilherme Correa
0 Kudos
Message 5 of 5
(3,198 Views)