From 04:00 PM CDT – 08:00 PM CDT (09:00 PM UTC – 01:00 AM UTC) Tuesday, April 16, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

Forum Italiano sui Prodotti NI

annulla
Visualizzazione dei risultati per 
Cerca invece 
Intendevi dire: 

installazione cRIO

Ciao a tutti.

Premetto che è la prima volta che configuro un Compact RIO (un 9035). Ho seguito il video tutorial NI:
https://www.youtube.com/watch?v=JhHJMFrAa4A&ab_channel=NI
Ho installato NI LabVIEW 2022 Q3 e i driver 2022 per cRIO (entrambi a 32 bit).
Dal package manager risultano installati i moduli RT e FPGA 2022.

Quando avvio il MAX, il cRIO viene riconosciuto e risulta connesso in modalità Safe (??).

 

Come da procedura, da "Software", arrivo alla schermata del "real time software" da caricare sul cRIO ma non mi viene visualizzato alcuna possibilità di "legacy installation".

Non so come andare avanti. Potete aiutarmi? Grazie

Scarica tutti
0 Kudos
Messaggio 1 di 3
990Visualizzazioni

nessun suggerimento?

0 Kudos
Messaggio 2 di 3
906Visualizzazioni

Hello michemat

Considering on your Linux RT System Image 2022 Q3 and 21.5 versions you don't need having any option in Legacy Installation section. To be clear understandable you should choose your operation system for cRIO to continue working on your project, if you have an old version of RT OS (2018 or older in this case) it will appear in the Legacy Installation section to choose. Also, considering on cRIO-9035 compatibilities only 2014 SP1 to current versions are supported for RT module.

lhovs_0-1673337924595.png

 

Regards) 

____________________________________________

Best way to thank is giving Kudos/Marking as a solution

0 Kudos
Messaggio 3 di 3
818Visualizzazioni