Digital Multimeters (DMMs) and Precision DC Sources

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Registre à décalage et initialisation DMM

Bonjour,

 

Je developpe actuellement un logiciel permettant le contrôle d'étalonnage de capteur de pression avec des carte PXI 4065.

 

La structure de mon programme est un registre à décalage, plusieurs étapes me permettant d'initialiser les matériels que j'utilise (générateur de pression étalon et cartes multimétre).

 

Afin de réaliser des mesures de qualité, je dois respecter un temps de chauffe matériel et pour cela initialiser la communication quelques étapes avant de réaliser ma mesure.

 

Malheureusement, je n'arrive pas à garder "fermé" le contact de ma carte au moment de la mesure, celle-ci se réinitialise de façon systématique au moment de l'acquisition de la valeur.

 

Est-il possible de lire uniquement la valeur sans recharger la configuration hardware dans la carte d'acquisition. (Je suis obligé d'utiliser un bloc Initiate sinon j'ai une erreur "handle instrument error" avant le bloc read)

 

D'avance merci!

 

Cordialement

 

0 Kudos
Message 1 of 5
(6,346 Views)

Bonjour,

Mon français est très pauvre. Oui, le PXI-4065 peut lire une valeur sans recharger la configuration hardware.

Parlez-vous anglais? Si non, s'il vous plaît envoyer votre code et je vais vous montrer comment graphiquement.

 

 

 

-John Sullivan
Problem Solver
0 Kudos
Message 2 of 5
(6,341 Views)

Hello,

 

I'm sorry, my english is so bad, but I can try.

 

In my program, I call a VI "Mode mesure.jpg" to make my card ready to work.

 

After, in my program, I want to make a mesure (Mesure.jpg), but my card relaod is value.

 

Best regards

Download All
0 Kudos
Message 3 of 5
(6,324 Views)

Hello Pod_Bol,

 

The issue is you're reinitializing the DMM.  I recommend wiring the DMM session handle from NI-DMM Initiate to a front panel indicator, so you can pass the session handle to the Mesure subVI.  It would look something like this:

1.png

 

Of course, you could also accomplish this by closing the session in one VI and then reinitializing it in another without resetting the device, but this is sloppy coding:

2.png

 

General comments:

-Are you using the PXI-4060?  The PXI-4060 is the only PXI DMM NI sells that has a 200mV range.  If you're using any PXI-407x DMM, I recommend using the 100mV for better sensitivity (if your measurement is less than 100mV, of course) or specifically set the 1V range.  As your code is written, requesting the 200mV range on a PXI-407x DMM will coerce to the 1V range.

 

-The flat sequence structure in Mode measure.jpg is unneccessary.

 

-There is no reason to add a delay to the DMM while calling commit (ExpressVI inside Vrai case structure).

 

-There's probably a better way to store the data than in the dynamic data array you're generating from each measurement. 
Are you possibly trying to acquire multiple data points from the DMM?  If so, I recommend using the excellent NI-DMM Example VIs, located here:
Example Finder»Hardware Input and Output»Modular Instruments»NI-DMM»Multi-Point Measurements

 

...

 

Let us know if you have any other questions and I'm happy to clarify.  Have a great day!

 

-John Sullivan
Problem Solver
0 Kudos
Message 4 of 5
(6,308 Views)

Hello,

 

Thanks you very much for your answer.

 

I will try this today.

 

Have a nice day

0 Kudos
Message 5 of 5
(6,226 Views)