From 04:00 PM CDT – 08:00 PM CDT (09:00 PM UTC – 01:00 AM UTC) Tuesday, April 16, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

USRP Software Radio

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Labview and Gpredict connection

Hello,
I'm a french student working on a radio communication with space (ISS or CubeSat) project. I'm using a NI-URSP-2901 with Labview and Gpredict as a satelite tracker to control my antena's rotator. I noticed that Gpredict has a radio controller to correct the Dopler effect on the frequency and I would like to link this radio controller with LabView to set the carrier frequency from Gpredict.
Could you help me on this point please ?

Thank you in advance.
jojoz1.

0 Kudos
Message 1 of 3
(3,503 Views)

Bonjour jojz1,

 

Je ne suis pas sur de bien comprendre votre demande . Que voulez-vous dire par "link this radio controller with LabView" ?

 

Thibault

Certifed Associate Labview Developper

0 Kudos
Message 2 of 3
(3,453 Views)

Bonjour ThibaultP,
En réalité Gpredict me donne une fréquence en temps réel en fonction de la position des satellites ( correction avec l'effet Dopler) et je me demandais si il était possible en utilisant Labview ou par n'importe quel moyen d'insérer cette fréquence automatiquement sur la frequency carrier de mon programme Labview.
Jojoz1.

PS: Mes excuses, j'ai du me connecter sur un autre compte car je ne suis pas sur le même ordinateur que lors du post.

0 Kudos
Message 3 of 3
(3,434 Views)