Multifunction DAQ

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

PCI 6521 - PROBLEME

Solved!
Go to solution

Bonjour,

 

J'ai un dispositif PCI 6521, j'aimerai l'employer pour commander des vannes mécaniques, il ne me faut donc que des interrupteur (ON/OFF).

J'ai cependant un problème lorsque je lance le programme.

Tout ce passe bien lorsque je test le bloc de connection, quand je fait le fonction "run" sur les paramètres des diffèrentes cases "DAQ assistant" de mon programme, les contacts se font.

Cependant lorsque je lance le programme rien ne se passe (aucun contact ne se fait dans le boitié).

 

mode opératoire:

je place une case DAQ assistant dans une fenetre boucle (avec bouton "stop"), je configure la fonction DAQ assistant sur "pot1-8" et je coche les interupteur que je veux faire fonctionner, ensuite "OK"

 

Ai je oublié quelques choses ? 

Quelqu'un peut-il m 'aider

 

Jordan

0 Kudos
Message 1 of 5
(2,966 Views)
Solution
Accepted by topic author jordan21130

Hi Jordan, is it possible for you to post you code? I translated the post but I'm having troubles figuring what is your issue. Here are some general resources that might help you. The user guide can give you an idea of the wiring. Regarding the software configuration, look at the shipping examples on the NI Example Finder, under Hardware Input an Output»DAQmx.

Alejandro C. | National Instruments
0 Kudos
Message 2 of 5
(2,951 Views)

Thanks to answer

it's very useful to see some examples but I have just a question

What do I have to connect to the DAQassistant "data" (in my diagram) to select the port to switch ?

 

I hope that you understand my question

 

 

0 Kudos
Message 3 of 5
(2,944 Views)

Normally when working with single line or multiple lines you need to wire an array of Boolean controls/constants.

Alejandro C. | National Instruments
0 Kudos
Message 4 of 5
(2,940 Views)

I'm in good way now, I think that finally it's gonna be work

thank for your help

0 Kudos
Message 5 of 5
(2,935 Views)