From 04:00 PM CDT – 08:00 PM CDT (09:00 PM UTC – 01:00 AM UTC) Tuesday, April 16, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

lire/écrire dans variables d'un EXE LabVIEW avec DLL depuis Visual Basic 6

Bonjour,

 

Ca fait plusieurs jours que je parcours le forum NI, les exemples et les tutoriaux mais là, j'avoue que je sèche...

 

Je développe une application sous LabVIEW 8.0 (appli_HOST + appli_FPGA) que je souhaite contrôler depuis Visual Basic grâce à une ou plusieurs DLL. J'ai choisi d'utiliser des DLL car le langage (VB6) est susceptible de changer par la suite et l'utilisation de DLL permettra de limiter le développement futur (je pense...???)

 

L'architecture souhaitait est donc :     Appli_VB6      <=>      DLL(s)     <=>     Appli_LabVIEW_Host     <=>     Appli_LabVIEW_FPGA

 

La partie contrôle commande entre l'appli HOST et l'appli FPGA fonctionne très bien (c'est bien la seule partie pour laquelle je n'ai pas de question!!! )

 

Pour l'interface entre VB6 et LabVIEW, j'ai fait les tutoriaux de base pour utiliser des DLL créées sous LabVIEW depuis VB6 et ça fonctionne très bien. Cependant, ces exemples réalisent des fonctions pour lesquelles LabVIEW est utilisé pour effectuer des calculs (exemple conversion °C en °F, ...)

 

Pour mon application, je n'ai pas trouvé comment agir directement (au moyen d'une DLL) sur une variable d'une application .EXE, par exemple écrire dans une commande MARCHE/ARRET ou lire une valeur dans un indicateur.

 

J'ai bien pensé à utiliser un fichier temporaire sur lequel j'effectuerai du "polling" mais cette méthode reste ma dernière chance car ce n'est pas très honorable comme façon de faire...

 

Auriez-vous une idée sur la manière d'utiliser les DLLs pour réaliser des fonctions de lecture/écriture dans les variables LabVIEW depuis Visual Basic 6?

Je suis peut être passé à côté d'un exemple de code ou d'un tutorial.

 

Toute aide sera la bienvenue. 

 

Merci d'avance.

 

 

 

 

0 Kudos
Message 1 of 5
(3,535 Views)

In english

 


It's been several days since I travel the NI forum, examples and tutorials but then, I confess that I dry ...

 

I am developing an application in LabVIEW 8.0 (appli_HOST + appli_FPGA) I want to control from Visual Basic through one or more DLLs. I chose to use because the language DLL (VB6) is likely to change later and use the DLL will restrict future development (I think ...???)

 

The architecture is wanted: Appli_VB6 <=> DLL (s) <=> Appli_LabVIEW_Host <=> Appli_LabVIEW_FPGA

 

The control portion control between the application and the application HOST FPGA works very well (it is the only part for which I have no questions!)

 

For the interface between LabVIEW and VB6, I did the basic tutorials to use DLL created in LabVIEW since VB6 and it works very well. However, these examples carry out functions for which LabVIEW is used to perform calculations (eg convert ° C to ° F, ...)

 

For my application, I have not figured out how to directly (via a DLL) on a variable of an application. EXE, eg write to a control ON / OFF or read a value in an indicator.

 

I have thought about using a temporary file that I'm on the "polling" method but this is my last chance because it's not quite as honorable way ...

 

Have you an idea on how to use DLLs to perform functions of reading / writing variables in LabVIEW from Visual Basic 6?

I may have missed a code example or tutorial.

 

Any help will be welcome.

 

0 Kudos
Message 2 of 5
(3,509 Views)

Thanks for translation muks!

 

0 Kudos
Message 3 of 5
(3,476 Views)

Hi,

 

Please see this thread :

Why can't my VI (called as a .dll from VB) get at the controls of another VI

 

Hope this helps,

 

Regards.

Steve M.
0 Kudos
Message 4 of 5
(3,453 Views)

Hi,

 

Thanks for this link!

 

I'll try to use these information to solve my problem. I'll inform you as soon as new results.

 

Regards

 

0 Kudos
Message 5 of 5
(3,448 Views)