LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

difference between read IQ and Fetch IQ

hey,

 

i would like more information concerning differencies between "Read IQ" and "Fetch IQ" with PXI-5660 

 

thanks for your help

Seb_MDI
France
0 Kudos
Message 1 of 6
(3,130 Views)

Hi,

The "Read IQ" is for a single-shot I/Q data acquisition, and the "Fetch IQ" for a continuous I/Q Data  acquisition. 

Which kind of information do you want to know?

Regards

 

Yann C.

France

Message 2 of 6
(3,094 Views)

first of all, thanks for your response.

 

i understood this difference, now i would like to re-generate my saved signal with "Fetch IQ" VIs. And my error is my lenght of file is not a multiple of 64, i would like to know why this 64 and i would like to know, what is the solution? (entry parameters maybe?)

 

Labview 8.5, PXI-5660, 5670

 

thanks in advance 

Seb_MDI
France
0 Kudos
Message 3 of 6
(3,091 Views)

Hi,

I invites you to look this KB.

You can write some 0 to have a lenght of 64.

Regards

Message Edité par YannC le 07-15-2009 04:17 AM

Yann C.

France

0 Kudos
Message 4 of 6
(3,080 Views)

je me permets de continuer la conversation en français si cela ne vous dérange pas.

 

 

Je vais vous expliquer mon "projet". Je souhaiterais enregistrer des signaux IQ pour les rejouer. Jusque là, c'est assez simple.

J'enregistre mes signaux avec les modules "Fetch IQ" le tout dans des fichiers TDMS.

Afin de les relire, je me suis inspiré de l'exemple "RFSG Write WaveForm from File", mon problème est que j'ai une erreur d'allocation mémoire sur la "onboard":

"error -1074117641 : you are writing more samples then the samples you have allocated for this waveform. Either allocate more memory or write fewer samples to match the allocated number of samples" 

 

J'essaie tout simplement, d'augmenter la mémoire allouée (avec une constante) en entrée du VI niRFSG Allocate Arb Waveform, et cela ne change rien. Je voudrais connaitre (afin de l'automatiser) la façon de retrouver la taille mémoire que je devrais affecter.

 

Je pensais mettre une condition d'arret, une comparaison entre le nombre d'echantillons lu (mis en mémoire) et la taille de mon fichier en octet, cela vous semble t'il judicieux? 

 

je vous met en pièce jointe mon VI, si cela pour vous aider.

 

Merci beaucoup 

Seb_MDI
France
0 Kudos
Message 5 of 6
(3,074 Views)

Bonjour,

Est-il possible d'avoir le fichier TDMS?

Cordialement

Yann C.

France

0 Kudos
Message 6 of 6
(3,068 Views)