From Friday, April 19th (11:00 PM CDT) through Saturday, April 20th (2:00 PM CDT), 2024, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

changer la valeur des axes 3D

Bonjour

 

J'ai le tableau de points suivants

 

                  X

 

       121 150 139

Y

       174 125 133

 

les coordonnées réelles de ces point sont 5, 6, 7 en X et 10, 20 en Y (les valeurs données dans ce tableau étant les intensités à chaque points.

 

 

Je cherche à rentrer automatiquement sur un graphe 3D les valeurs limites (minimum et maximum) des axes X et Y.de sortes qu'en lisant le graphe, je puisse lire directement à quelle coordonnées est le point le plus intense.

 

J'ai bien essayé de jouer avec les proprietés du graphe, mais lorsque j'arrive à avoir mon graphe avec les " bonnes echelles " mes points se retrouvent complêtement à l'extérieur de mon repère orthonormé X, Y, Z.

 

Je travaille sous labview 7.1.

 

Merci de prendre connaissance de mon problème.

 

Edouard

 

0 Kudos
Message 1 of 3
(2,047 Views)

Hello,

 

You're on the english section so please post in english.

 

Regarding your problem, do you have a VI to post in order to have the same graph and see what you have already tried?

 

Regards,

Jérémy C.
NI France

0 Kudos
Message 2 of 3
(2,021 Views)

Hi,

 

My problem is resolved, I have worked with the method nodes and the property nodes.
Please find 2 VIs.

The first VI show you what i had before to find the solution, the second show you what I had needed.

 

Best regards

 

Edouard

Download All
0 Kudos
Message 3 of 3
(2,007 Views)