From 04:00 PM CDT – 08:00 PM CDT (09:00 PM UTC – 01:00 AM UTC) Tuesday, April 16, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

SICK LMS-221 et Crio

Bonjour,

 

Je travail actuellement sur un projet visant à incorporer un télémètre laser SICK LMS-221 dans un véhicule à l'aide d'un CompactRIO-9022, sachant que ce dernier permet déjà le contrôle de tous les capteurs/actionneurs du véhicule. 

 

Après quelques recherches, j'ai appris qu'il y aurait visiblement des drivers spécifiques pour ce type de matériel : http://sine.ni.com/apps/utf8/niid_web_display.download_page?p_id_guid=523F16CDD397108FE0440003BA7CCD...

 

Et j'aimerais donc avoir de plus amples informations les concernant (compatible avec mon Crio ? Utilisation via Labview ? Sous quelle forme ? etc.)

 

Je travail sous Labview 2011 SP1, or sur le lien plus haut je ne vois pas de référence pour la version 2011. La version 2010 conviendrait-elle ?

 

J'attend une réponse de votre part, si vous avez besoin de plus d'informations pour me répondre n'hésitez pas à demander.

 

PS : Je ne suis pas sur pour la section dans laquelle poster ce topic, je vous pris de m'excuser si je l'ai crée au mauvais endroit. 

0 Kudos
Message 1 of 7
(2,507 Views)

PS2 : Il me semble être dans la section anglaise du forum, or j'ai bien créer ce topic via le forum français, serait-il possible de le déplacer dans la bonne section ?

 

It seems to be in the English section of the forum, or I'm creating this topic via the French forum, would it be possible to move in the right section? 

 

0 Kudos
Message 2 of 7
(2,485 Views)

Bonjour Ellyrion, et bienvenue sur le forum de discussions de National instruments.

 

Cette partie du forum est internationale (comme l(indique le titre en anglais), il est donc préférable d'échanger en anglais dans cette section (comme dans toutes les sections internationales).

 

voici le lien vers la section francophone 

 

En ce qui concerne votre installation de driver, je vous invite à tester avec le driver proposé pour LabVIEW 2010, étant donné que c'est le plus récent.

Il n'y a pas de garanti que cela fontionne de manière optimale avec LabVIEW 2011, mais cela vaut peut-être le coup de tester.

Si vous avez une version de LabVIEW 2010 disponible, c'est l'idéal.

 

Il ne devrait pas y avori de soucis d'un point de vue de compatibilité avec votre cRIO 9022.

 

Bien cordialement,

0 Kudos
Message 3 of 7
(2,484 Views)

Thank you, I almost download the driver for Labview 2010 but, is that the NI-VISA is required to acquire the signal on this type of device?

0 Kudos
Message 4 of 7
(2,482 Views)

Hi,

 

As you can see on the download page, you need NI VISA 4.2 to use your device with National Instruments softwares.

You can download NI VISA 4.2 here

 

Best regards

0 Kudos
Message 5 of 7
(2,479 Views)

Hello again,

After downloading Ni-VISA 4.2 I made some research (http://forums.ni.com/t5/LabVIEW/crio-serial-port/mp/1146366 # M504453) and I learned that the serial port could be accessed CompactRIO thanks to the VISA pallet of Labview. So I ask myself the question: what is the use of the software that I just downloaded? And how to make the link between the VISA pallet and the Sick LMS 2XX Series Sensor pallet?

Is there a tutorial on these topics?

 

Thank you in advance for your attention to my request. 

0 Kudos
Message 6 of 7
(2,466 Views)

Hello Ellyrion,

 

NI VISA allows to communicate with a lot of different instruments through various interfaces such as Ethernet, GPIB, Serial...

To do this you can use the NI VISA pallet of LabVIEW.

 

I do not have the "Sick LMS 2XX Series Sensor pallet", but i guess this pallet contains some VIs such as "Open Session", "Close Session", "Read" or "Write", to communicate with your sensor. Then, you can use this pallet.

 

NI VISA is also a driver, that is the reason why you need to install it, even if you don't use the VISA pallet.

 

I hope this helps you

 

Best regards,

0 Kudos
Message 7 of 7
(2,456 Views)