LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Séparer des informations d'un tableau et les recombiner

Bonjour,

 

Je suis en train de faire un programme Labview et je possède un tableaux avec plusieurs données dedans, cependant ils sont mal organisés. Je veux donc combiner les 2 premières lignes du tableaux puis les 2 suivantes et ainsi de suite jusqu'à la fin du tableau.

Je n'arrive pas à le faire...

 

Pourriez-vous m'aider ?

 

Merci

0 Kudos
Message 1 of 4
(789 Views)

What means "you can't do it"? Don't you know how or didn't it just work what you tried?

Basically, combining the content of array cells is indexing and then doing what you need, in your case concatenation of string or adding values.

 

So you would process the array row by row and column by column, if two-dimensional. This can be done by two nested FOR loops. The outer loop could index the rows, the inner loop the columns.

Message 2 of 4
(775 Views)

I mean I can't do it because I don't know how to do it.

It is a 1D table, I would like to combine 2 rows 2 by 2 because in each row it has characters in bytes but I want to combine them to create hexadecimal pairs.

 

Should I create a For loop to combine my rows?

0 Kudos
Message 3 of 4
(743 Views)

Traitement tableau.png

 

Ceci devrait répondre à votre question.

 

  • La boucle FOR sert uniquement à générer le tableau; déjà existant dans votre cas.
  • Selon l'ordre des octets (poids faible et poids fort) dans votre tableau, il faudra croiser les entrées de la dernière fonction pour obtenir les valeurs attendues.
  • Si le nombre de données du tableau est impair, la dernière donnée sera ignorée.
0 Kudos
Message 4 of 4
(693 Views)