From Friday, April 19th (11:00 PM CDT) through Saturday, April 20th (2:00 PM CDT), 2024, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Problème avec les tables excel sur LABview

Bonjour,

 

Je souhaite automatiser une chaine de mesure à l'aide de LABview (Configuration de mesure, réception de mesure, géneration d'un rapport).

Mon problème se situe au niveau de la génération du rapport, je suis parti de l'exemple : écrire dans une table (fourni par NI), et j'aurai plusieurs petites questions :

1) Comment fait on pour créer une liste déroulante sur une des cellules de la table (pour selectionner un choix parmi d'autres) ?

2) Comment peut on Attribuer/Coller/Reporter une valeur de mesure (présente sur une indicateur à l'issu de l'essai) ?

3) Peut on directement réaliser un format "tableau" à partir de Labview ou faut il ouvrir un fichier excel type ou le tableau serait déja tracer pour ensuite venir écrire dessus?

 

Merci de vos réponses Smiley Happy

0 Kudos
Message 1 of 2
(2,035 Views)

1) You cannot place a ring or enumeration directly into the cell of table, but you can make it look like you have done so.  See the example I posted.

2) I'm not sure I understand the question (this might be due to my French).  If you put a table indicator on your front panel, it will display an array of strings.  To display a value in a table, you need to convert it to a string, then insert it in the appropriate location in the string array.

3) Use a table control.

0 Kudos
Message 2 of 2
(2,024 Views)