LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Agregar Filas a base de datos en Access

Solved!
Go to solution

Que tal  a todos,por principios de cuenta soy nuevo en esto de labview lo que he aprendido a sido solo por un curso que lleve de National Instruments de labview basico I y II y algo de lectura. bueno el problema que tengo es que estoy tratando de realizar una base de datos en la cual tengo varias tablas a las cuales tengo que agregarles variados datos, bueno, el rpoblema radica en que no puedo agragar filas a estas tablas siempre me sobre escribe lo que capture en la misma fila y si agrego un ciclo FOR lo que hace es que me repite la informacion N cantidad de veces podria alguien decirme que estoy haciendo mal?

Utilizo Labview 8.6

Utilizo Database toolkits

Utilizo Access 2007

0 Kudos
Message 1 of 13
(4,088 Views)

Please post your questions in English.

Translated Query: 

How about you all, For one I am new to labview I've learned has been alone for a course leading to National Instruments LabVIEW Basics I and II and some reading.well the problem I have is that I'm trying to make a database in which I have several tables at which I have to add more data, well, rpoblema is that I can not appendsrows to these tables always write me about what captured in the same row and if I add a for loop it does is repeat the information I N number of times someone couldtell me I'm doing wrong?
I use LabVIEW 8.6
Database use toolkits

I use Access 2007

 


0 Kudos
Message 2 of 13
(4,080 Views)

Hola STallion83

 

Primero como estas introduciendo la informacion?, que es lo que estas utilizando para agregarlo?, necesito saber para poder darme una idea de que estas haciendo, si gustas puedes mandarme un print screen de tu diagrama de bloques para ver porque te pasa este problema.

 

Saludos

 

Julio Mena

 

 

Hi STallion83

 

First how are you introducing the data?, What are you using to introduce the data?, I need to know how you are doing it, so I can have an idea of what are you doing, if you like you can send me a print screen of your block diagram, so I can look a it and know why you are having this problem.

 

Greetings

 

Julio Mena

0 Kudos
Message 3 of 13
(4,066 Views)

Que tal Julio9.

De antemano gracias por tu tiempo, el problema que tenia de las filas y la captura ya lo solucione utilizando un structure case, pero bueno estoy implementando una maquina de estados para hacer algunas operaciones sencillas de captura de datos, borra datos, mostrar datos, etc etc.

Bueno el punto es que ya solucione y valide la captura de datos, ahora voy a pasar al despliegue y busqueda de datos por fila o columna y es ahora en donde tengo el problema.

te adjunto el VI de mi maquina de estados y la base de datos en Access

espero y me puedas dar algunos tips ya que estoy seguro de que tengo que utilizar arreglos o clusters y la vdd todavia no es mi fuerte.

P.D Cambie la extension de la Base de Datos (.mdb) para poder enviarla se abre con Access

 

saludos 

Download All
0 Kudos
Message 4 of 13
(4,055 Views)

Hola STallion83

 

Acabo de ver tu VI y te recomiendo sacar del ciclo while el VI de open database y la de close database y simple error, ya que ahi cada vez que el tu ciclo hace una iteracion abres y cierras la referencia consumiendo memoria. En cuanto al despligue y busqueda de datos depende de como quieras realizarlo, con el toolkit de Database se puede realizar esto, utiliza VI Select Data del toolkit para realizar la busqueda te recomiendo usar la parte de condition para una busqueda mas especializada. Pero si la forma en que quieras desplegar tu informacion dependera de que quieres mostrar de esa base de datos. Por cierto la base de datos no la pude ver, la proxima ves que mandes algun archivo que no te deje mandarlo asi nomas, si gustas puedes mandarlo en un archivo comprimido o en un zip, en lugar de cambiarle la extension.

 

Saludos

 

Julio Mena

0 Kudos
Message 5 of 13
(4,030 Views)

kart...

 

Sometimes "Google Translate" offers more insight than depending on an OP's english skills.  Often, forum members will ask a poster with limited english skills to repost in their native language.   Thanks for reposting the translation.

@OP

I admit my spanish is worse than your LabVIEW.  Could you attach the VI you are having trouble with?  and please use small words


A veces, "Google Translate" ofrece una visión más clara de depender de las habilidades Inglés una OP. A menudo, los miembros del foro le pedirá a un cartel con poco dominio del Inglés para volver a publicar en su lengua materna. Gracias por volver a colocar la traducción.

@ OP

Admito que mi español es peor que el LabVIEW. ¿Podría conectar el VI que usted está teniendo problemas con? y por favor, utilice palabras cortas

 

EDIT:


Sorry, I just looked again at this thread.  I see your problem and I believe Julio is correct.  The reference to the database should be on a shift register.

 


Lo sentimos, sólo miró de nuevo a este hilo. Yo veo el problema y creo que Julio es la correcta. La referencia a la base de datos debe estar en un registro de desplazamiento.



"Should be" isn't "Is" -Jay
0 Kudos
Message 6 of 13
(4,027 Views)

Hi Jeff

 

The problem in my VI is the search of names or datas in the DB, i need make a search for column or row and display the information in a table or indicator

but idont know how make this search. i can search by columns white the sub VI "select data". but the rows? how make this search (rows).

I dont have idea how make this part of my VI works.

If you can show me or explain i was very very happy.

 

Attached the files

 

0 Kudos
Message 7 of 13
(4,017 Views)

Hi Julio

 

in the following messages try to explain the problem in English to facilitate the understanding of the problem to the other on fellows,

in the previous message i try to explain to Jeff the problem and attach the files in ZIP.

 

tanks a lot

 

best regards

 

Attached the files

0 Kudos
Message 8 of 13
(4,015 Views)

Hi STallion83

 

I saw your VI and it's pretty good, about your problem you can use SQL with VI Select Data, and in that way you can manipulate your searching, I do a little things to your VI, just a guideline son you can continue resolving your problem, I hope it helps you,anything else I'm here.  If you have any doubts with th e VI ask me.

 

Best regards

 

Julio Mena

0 Kudos
Message 9 of 13
(4,003 Views)

Hi Julio9

 

Tanks very much for the time, but i have a little problem, I have labview 8.6 so i cant open the Modified VI.

Please send me the VI in version 8.6.

 

Tanks a lot

 

regards

 

 

0 Kudos
Message 10 of 13
(3,998 Views)