LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

9401 sur cDAQ9178 acquisition de 2 codeurs

Solved!
Go to solution

Bonjour,

 

J'ai un problème pour faire deux acquisitions bufferisées sur une carte NI9401 montée dans un cDAQ9178.

Si j'essaye de faire une tache (dans MAX) avec ctr0 et ctr1 de la 9401, j'ai un message qui me dit que je ne peux avoir seulement un compteur par tache.

Si je fais deux taches, à l'exécution de LabVIEW j'ai le message:

 

L'erreur -201133 s'est produite à : DAQmx Start Task.vi:10

 

Raisons possibles :

 

Le périphérique ne peut pas être configuré en entrée ou en sortie car des lignes ou des terminaux qui lui sont connectés sont utilisés par une autre tâche ou une autre connexion. Cette opération nécessite que toutes les lignes et tous les terminaux soient temporairement réservés à la communication, ce qui interfère avec l'autre tâche ou connexion.

 

Si possible, utilisez DAQmx - Contrôler une tâche pour réserver toutes les tâches qui utilisent ce périphérique avant de programmer ces tâches. Sinon, libérez ou déprogrammez l'autre tâche ou débranchez l'autre connexion avant d'essayer de configurer le périphérique en entrée ou sortie.

 

Périphérique: E_COMPTAGE

Port numérique: 0

Lignes: 4, 6

 

Nom de tâche : _unnamedTask<2C> 

 

 

En conclusion: Peut-on faire une acquisition continue et simultanée de deux codeurs sur la même 9401.

 

Merci pour votre aide. 

0 Kudos
Message 1 of 8
(3,052 Views)

 


Translation from french

 

 


I have a problem to make two acquisitions buffered on a card mounted in a cDAQ9178 NI9401.

If I try to do a task (in MAX) with ctr0 and ctr1 of 9401, I have a message that says I can have only one meter per spot.

If I do two tasks, implementation of LabVIEW I have the message:

 

Error -201133 occurred at: DAQmx Start Task.vi: 10

 

Possible reasons:

 

The device can be configured as input or output lines or terminals connected to it are used by another task or another connection. This requires that all lines and all terminals are temporarily reserved for communication, which interferes with the other task or login.

 

If possible, use DAQmx - Securing a job to book all tasks that use this device before programming these tasks. Otherwise, release or deprogram the other task or disconnect the other connection before you try to configure the device input or output.

 

Device: E_COMPTAGE

Digital Port: 0

Lines: 4, 6
 
Task Name: _unnamedTask <2C>
 
In conclusion: Can we make a continuous and simultaneous acquisition of two coders on the same 9401.
 
Thank you for your help


Message 2 of 8
(3,037 Views)

Check this discussion

 

And this

Message Edited by muks on 04-28-2010 09:41 AM
Message 3 of 8
(3,036 Views)
Thank you Muks for the answer and the translation.
The examples which you gave relates to a digital inputs/outputs use of the ways of the 9401.
My problem is with the counters. Measurement & Automation explorer refuse to declare two counters in the same task. And if I use the two tasks of counter (input), at the same time in labview, I have the error message 201133
 
thank you for help 
 
Merci Muks pour la réponse et la traduction.
Les exemples que tu as donnés concerne une utilisation digitale des voies du 9401 et en entrée et sortie.
Mon problème est avec les compteurs. Measurement & Automation Explorer refuse de déclarer deux compteurs dans une même tache. Et si j'utilise les deux taches compteur, en entrée et en même temps dans labview, j'ai le message d'erreur 201133. 
 
Merci pour l'aide 
0 Kudos
Message 4 of 8
(3,021 Views)
See this discussion also. Explains the cause of the error too.
0 Kudos
Message 5 of 8
(3,017 Views)

A solution which often sees is to reserve the task. I will do a test, I will create two acquisition tasks  of counter on the same 9401 and I will add a “task control” “Reserved”

 

Thank you for the assistance

0 Kudos
Message 6 of 8
(3,006 Views)
Solution
Accepted by topic author BGR72

Bonjour.

 

Voilà une manière de programmer qui devrait résoudre votre problème.

 

Cordialement.

0 Kudos
Message 7 of 8
(2,998 Views)
0 Kudos
Message 8 of 8
(2,791 Views)