LVDiGIT

Reply
This is an open group. Sign in and click the "Join Group" button to become a group member and start posting.
Highlighted

LVDiGIT #2, onderwerp keuze 'requirements, estimate effort' en wie-doet-wat

ter voorbereiding LVDiGIT #2 (~19sept 2012)

Wie wil er een korte presentatie (~20min) houden en het

stukje discussie leiden over een van de volgende onderwerpen?

requirements, estimate effort

a. current requirement capture/documentation issues, linking specification to code

b. using the requirement gateway (overview, impressions)

c. user experience: the art of software effort estimation, architecture, support, ...

0 Kudos
Message 1 of 5
(5,664 Views)
4 REPLIES

Re: LVDiGIT #2, onderwerp keuze 'requirements, estimate effort' en wie-doet-wat

ik wil 'graag' optie a) op de tafel leggen, maar hoor liever iemand praten over de requirements gateway... deze tool is voor NI alliance members

toch gratis (in de bundle) te gebruiken... wil echt niemend een poging wagen???

---

A complex system that works is invariably found
to have evolved from a simple system that worked.

A complex system designed from scratch never works

and cannot be patched up to make it work.

Gall's Law
John Gall, Systemantics: How systems really work and how they fail, 1986

check:http://easyweb.easynet.co.uk/iany/consultancy/proverbs.htm

0 Kudos
Message 2 of 5
(1,608 Views)

Nogmaals oproep aan iedereen om eens na te denken (en te reageren..) over de wie-doet-wat vraag "requirements, estimate effort'.....

het lijkt erop dat dit een lastig onderwerp is om over te praten, wel interessant maar misschien strategisch niet verantwoord

om in club met 'concurenten' te bespreken??? graag je mening...

Dit moet toch een onderwerp zijn waar iedereen mee te maken heeft gehad, specificaties niet duidelijk, maniet van aanpak architectuur/implementatie

omgaan met wijzigingen, hoe ervoor te zorgen dat kwaliteit bewaakt blijft, testen voor afname klant, .... enz... enz....

Wie durft ?

0 Kudos
Message 3 of 5
(1,608 Views)

Ik vindt het niet zo zeer lastig omdat anderen meeluisteren dan veel meer omdat er in feite weinig op te lossen valt volgens mij. Het is een feit dat je met zulke situaties geconfronteerd wordt, echter de oplossing is in elk geval weer anders.

Het is iets dat je over de jaren gewoon leert en vaak een beetje vanuit een buikgevoel komt. Heel af en toe zit je vreselijk naast en weet je dat voor de volgende keer, soms valt het mee. Maar in het algemeen kun je zeggen dat je bijna altijd minimaal de tijd in een project investeerd dat je ongeveer ingeschat had, want er zijn altijd dingen die verbetert kunnen worden. Als de tijd krap wordt ga je de specs stricter interpreteren en doe je wat absolut noodzakelijk is en als de tijd wat ruimer is, doe je hier en der even nog dat extra puntje op het i.

Maar hoe dat precies te doen, tja! Documentatie en communicatie, maar dat vraagt ook altijd tijd en ergens is altijd een punt waar de kosten van extra documentatie en communicatie van elk detail gewoon zo hoog wordt dat het geen zin meer maakt (tenzij je in een stricte regulated environment werkt, maar dan is het probleem van onvoldoende specs vooraf minder evident).

Rolf Kalbermatter
Averna BV
LabVIEW ArchitectLabVIEW ChampionLabVIEW Instructor
0 Kudos
Message 4 of 5
(1,608 Views)

Ben het eens met Rolf op dit punt.. Het is ook een erg algemeen onderwerp en vraag me dan ook af of het echt in een LabVIEW UG thuis. Denk dat we tenslotte toch allemaal het liefst over LV babbelen, niet?

Denk overigens dat de Req.Gateway wel interessant is om eens gezien te hebben, kan me voor stellen dat iedereen vroeg of later wel eens in aanraking zal komen met requirements tracking. Het is al weer een tijdje geleden, maar ik zou er wel weer eens in kunnen duiken voor een van de volgende meetings. Voor de aankomende gaat dat niet lukken.

0 Kudos
Message 5 of 5
(1,608 Views)
Reply
This is an open group. Sign in and click the "Join Group" button to become a group member and start posting.