From 04:00 PM CDT – 08:00 PM CDT (09:00 PM UTC – 01:00 AM UTC) Tuesday, April 16, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

DutLUG - Dutch LabVIEW Usergroup

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Welk onderwerp vind jij interessant?


@Brandts wrote:

@J.Willems

Het idee is dus dat je die onderwerpen een Kudo geeft zodat makkelijk wordt bijgehouden welk onderwerp populair is Smiley Wink


Heb ik gedaan ondertussen. Mijn excuses hier voor 🙂

________________________________________________________________________
Problems will keep comming... Lets hope the answers do that to.
Never give up without a fight...
0 Kudos
Message 11 of 24
(4,193 Views)

X-Controls

Message 12 of 24
(4,164 Views)

Webservices

Message 13 of 24
(4,163 Views)

Unit Testing

Message 14 of 24
(4,160 Views)

Bij debuggen denk ik ook aan het gebruik van de Desktop Execution Trace Toolkit en de VI Analyzer

Message 15 of 24
(4,158 Views)

Version Control en Continuous Integration

Message 16 of 24
(4,151 Views)

Het is misschien vloeken in de kerk, maar ik ben wel eens benieuwd wat nu de voor- en nadelen van LabVIEW zijn t.o.v. andere programmeertalen die worden gebruikt in de automatiseringswereld zoals C++, Python (evt Java) . Op dit moment heb ik heb slecht beperkte kennis van andere programmeertalen om deze vraag te beantwoorden, maar zou wel eens willen weten wat het betekent als eenzelfde soort programma in verschillende talen wordt geprogrammeerd. Zijn er grote verschillen in (bijvoorbeeld) 

  • ontwikkeltijd,
  • architectuurkeuze, 
  • de snelheid waarmee je de werking van een bestaand programma doorgrond,
  • (reken)capaciteit die van de computer nodig is?
Message 17 of 24
(4,150 Views)

Bij opstarten is het vooral wat je geleerd hebt. elke omgeving heeft zijn eigen bibliotheken en eigenaardigheden en zelfs de beschikbaarheid van bibliotheken varieert.

C/C== heeft een enorme geschiedenis maar is slecht leesbaar tot soms cryptisch toe. Parallel programmeren is aanzienlijk moeilijker dan in LabVIEW en je hebt weliswaar meer controle over het gehuegengebruik maar daar worden dan ook erg veel crash fouten mee verklaard.

Java is wat leesbaarder en sinds het doorgecompileerd wordt ook snel.

Op dit moment moet je Python zeker meenemen, dat is een uitvloeisel van pascal/modula en nog wat extra talen en niet te vergeten gratis (c en java trouwens ook). Ik ben opgegroeid in Pascal en zal Python wel gaan leren maar de overstap komt na zoveel jaar toch niet echt eenvoudig.

Als LabVIEW nog beter met verschillende schermgroottes en computer operating systems om kan gaan blijf ik liever op bekend terrein. Maw voor mij is het op betaalbaarheid na de beste keuze. 

greetings from the Netherlands
Message 18 of 24
(4,128 Views)

Interprocess communicatie (IPC)

 

Ik zou om te beginnen wat kunnen vertellen over Network Streams en hoe wij daar in de meeste gevallen gebruik van maken en waarom. Ben dan ook vooral benieuwd naar wat anderen gebruiken en de redenen daarachter.

Message 19 of 24
(4,092 Views)

Future of LabVIEW (http://www.ni.com/techpreview)

Is wellicht iets voor een van de meetings in de tweede helft van het jaar.

Message 20 of 24
(3,952 Views)