DutLUG - Dutch LabVIEW Usergroup

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Welk onderwerp vind jij interessant?

 

Zoals jullie weten proberen we elke meeting 2 interessante onderwerpen te kiezen binnen onze wondere wereld van LabVIEW. Deze topic is bedoeld om jullie interesse voor verscheidene onderwerpen te polsen en om te vragen naar suggesties voor onderwerpen.

Als je zelf wilt presenteren over een interessant onderwerp, kan dat natuurlijk ook. Mocht je twijfelen schroom dan niet om met Roger, Jeffrey of mij contact op te nemen. We willen je graag ondersteunen met raad en daad.

Als je meerdere ideeën voor onderwerpen hebt, maak dan voor elk onderwerp een apart bericht aan. We kunnen dan door middel van het geven van Kudos peilen wat de meest gewilde onderwerpen zijn.

0 Kudos
Message 1 of 24
(12,452 Views)

Object Oriented Programming

(wanneer is dit handig en wanneer niet)

Message 2 of 24
(12,440 Views)

TDMS files

De voordelen van TDMS file zijn bij bekend, maar de nadelen ook: Hoe zorg ik ervoor dat deze file (en eventueel hun begeleidende index file) niet onnodig groot word?

Waardoor kan de indexfile bijna net zo groot worden als de TDMS file zelf?

 

 

Message 3 of 24
(12,435 Views)

Origineel van Steffan.W, opgesplitst in meerdere berichten om Kudos geven per onderwerp gemakkelijker te maken.

 

Debuggen van LabVIEW applicaties. Welke tools zijn standaard in de IDE beschikbaar, welke te koop. Wat zijn de voor/nadelen van de diverse tools. Sinds de eerste versies LabVIEW zitten er debug mogelijkheden in de IDE die veel programmeurs niet eens kennen. Wie kent/gebruikt bijvoorbeeld “Suspend when Called” of “Enable Database Access”? Iedereen heeft zijn eigen strategie om te foutzoeken in LabVIEW.

 

Message 4 of 24
(12,419 Views)

Origineel van Steffan.W, opgesplitst in meerdere berichten om Kudos geven per onderwerp gemakkelijker te maken.

 

Error handling. Hier zit ik vaak mee te worstelen vooral als er veel hardware aan de applicatie hangt of als er veel parallelle loops draaien. Is er een goede way of working om hier mee om te gaan? Klakkeloos error clusters doorlussen is geen goed idee. Wanneer is een error een error? NI misbruikt het error cluster soms om een status door te geven die in mijn ogen geen error is. En hoe breng je errors naar de GUI/gebruiker zodat die snapt wat er aan de hand is?

Message 5 of 24
(12,385 Views)

Origineel van Steffan.W, opgesplitst in meerdere berichten om Kudos geven per onderwerp gemakkelijker te maken.

 

Scripting.

Message 6 of 24
(12,383 Views)

Origineel van Steffan.W, opgesplitst in meerdere berichten om Kudos geven per onderwerp gemakkelijker te maken.

 

LabVIEW Tips&Tricks algemeen

Message 7 of 24
(12,381 Views)

Object Oriented Programming :

Count me in on that one.

 

De Labview debugging online zou soms ook wel een handige kunnen zijn.
Want er zijn momenten dat je de fouten wilt weten als het online draait of dat het pas optreed na een lange tijd. Om dan een goeie analyse te maken is niet altijd handig.

Error handling kan daar wel een goeie bij zijn. Dus naar mijn gevoel zijn dit een paar dingen die wel bij elkaar kunnen horen.

________________________________________________________________________
Problems will keep comming... Lets hope the answers do that to.
Never give up without a fight...
0 Kudos
Message 8 of 24
(12,336 Views)

@J.Willems

Het idee is dus dat je die onderwerpen een Kudo geeft zodat makkelijk wordt bijgehouden welk onderwerp populair is Smiley Wink

0 Kudos
Message 9 of 24
(12,324 Views)

Misschien nog een leuke :

FPGA tips and tricks

Waarmee kan je de grootte van je FPGA code vergrootten/verkleinen, waar rekening mee houden bij het maken van zo een systeem + debugging?

 

 

________________________________________________________________________
Problems will keep comming... Lets hope the answers do that to.
Never give up without a fight...
Message 10 of 24
(12,323 Views)