DutLUG - Dutch LabVIEW Usergroup

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Meeting 04-06-2020

Beste LabVIEW fans en fanatiekelingen,

 

Op 4 juni staat er weer een nieuwe DutLUG meeting gepland.

 

Ruimte:

Wij zullen er voor zorgen dat vergaderzaal Ernst-Curie in een cabaret opstelling voor jullie klaarstaat.

 

Taal/ Language:

Beide presentaties zullen in het Nederlands worden gehouden/ both presentations will be held in Dutch.

 

Catering:

Jullie zijn gewend dat de catering op de Vide plaatsvindt, maar helaas kan dat gezien de 1,5m samenleving niet meer. De catering vindt plaats op de begane grond in de ontvangsthal Röntgen (straatzijde).

 

Parkeren:

Als je met de auto naar de Campus reist, dan adviseren wij je te parkeren in P0. Twee keer per dag vindt er een extra schoonmaakbeurt plaats in de parkeergarages. Alle touchpoints (lift, liftknoppen, trapleuningen, deurkrukken en vuilnisbakdeksels) worden dan extra gedesinfecteerd.

 

Covid-19 Richtlijnen:

Om ervoor te zorgen dat Campusbewoners/ gasten elkaar niet tegenkomen op The Strip, geven ze met een wandelroute aan hoe je van A naar B komt. Probeer de route te volgen en neem je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je 1,5 meter afstand tussen jou houdt en een andere bewoner/ gast. Daarnaast: rechts aanhouden (op de trap, op de Strip etc.).

Voor verdere informatie omtrent de richtlijnen/ maatregelen op HTC verwijs ik jullie graag door naar deze website:  https://bit.ly/2LHuftJ

 

Video Stream:

Vanwege de Coronacrisis zal deze meeting bij wijze van uitzondering ook remote plaatsvinden.

Neem virtueel deel aan de DutLUG meeting

(donderdag 4 juni om 17:00)


De onderwerpen voor 4 juni zijn:

 

Hoe een programma zich kan ontwikkelen als je de tijd krijgt

Albert Geven - (Teacher at Fontys University of Applied Sciences)

---

2 jaar geleden heb ik een applicatie gedemonstreerd die werkt, maar er was meer mogelijk en de gebruiker was een goede tester. Ondertussen loopt de app 4 x sneller, betrouwbaarder met een betere user interface en maakt ook nog eens uitgebreidere metingen op gespecificeerde momenten en er loopt een videocamera real time mee die op gespecificeerde momenten of op verzoek plaatjes opslaat. Hoe we vanuit de oude wat haperende UI naar een glad lopende versie gegroeid zijn wil ik laten zien.

 

 

Onderzoek over het versturen van data via een SystemLink server

Max van Neerven - (Graduate at Fontys Automotive Engineering)

---

In het kader van mijn afstuderen heb ik bij VI Technologies onderzoek gedaan naar het gebruik van SystemLink. De onderzoeksvraag van de stage opdracht was "Is het mogelijk om met een in LabVIEW geschreven webapplicatie, 10.000 meetpunten per seconde van een CompactRlO te lezen met behulp van SystemLink?" In deze presentatie zal ik dieper in gaan op de code die gemaakt is om data te kunnen streamen naar de SystemLink server, Verder zal ik ook nog wat vertellen over de code van de webapplicatie die gemaakt is in LabVIEW NXG.

0 Kudos
Message 1 of 4
(4,672 Views)

Hallo,

 

Jammer dat Albert niet aanwezig kon zijn,

 

Hierbij mijn presentatie.

Message 2 of 4
(4,467 Views)

Hi

Ik had me erop verheugd om de status te vertellen, nu was ik bij het bedienen (laatste sacramenten katholieke kerk) van mijn moeder die bijna 96 jaar is. Ik had me deze dag echt anders voorgesteld.

 

Ik heb een klein programma dat ik als toegift wou behandelen in LabVIEW2020 Community Edition attached.

Het programma kopieert nieuwe spotlight afbeeldingen die op je inlogscherm voorbijkomen naar een folder van eigen keuze.

Ik heb die keuze ingevuld met "D:\Albert\Pictures\Camera Roll" maar als 😧 niet bestaat zal de folder Mypictures/assets gebruikt worden.

Je kunt natuurlijk ook de default aanpassen.

 

Het idee vond ik ergens op het web in een C++programma dat ik ook nog ergens moet hebben liggen, maar de uitwerking is volledig in LabVIEW.

 

Ik heb geprobeerd de data van een JPG file zelf uit te zoeken zodat ik lengte en breedte kon berekenen zonder de "read JPEG File.vi" routine te gebruiken zodat ik het programma ook in NXG kon runnen maar ben daar nog niet mee klaar.

Wie daar een goede oplossing voor weet bijv in Python of .NET daag ik uit om dat hier te publiceren, zo helpen we elkaar.

 

Veel plezier ermee.

PS in de zipfile heb ik de source in LV 2020 opgenomen. incusief een paar vi's en ctrls van MGI zodat de source compleet is.

De MGI routines zijn een uitbreiding op de advanced file constants van NI om eenvoudiger de goede folder te kunnen vinden in windows.

 

greetings from the Netherlands
Message 3 of 4
(4,449 Views)

Hallo, 

 

Hierbij de presentatie over SystemLink. 

 

 

0 Kudos
Message 4 of 4
(4,406 Views)