DutLUG - Dutch LabVIEW Usergroup

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Introduceer jezelf

Ik ben Rob Sep.

In de periode 1990 - 1997 werkte Ik bij Philips Research in eindhoven binnen de groep Laboratorium automatisering.

Albert Geven had destijds de leiding over deze groep.

Samen met hem hebben we in 1994 Labview geïntroduceerd binnen het Natuurkundig Laboratorium.

Als ik het goed heb zijn we toen begonnen met Labview 3.0.1 (de eerste NT versie).

Helaas moest ik in 1997 de groep verlaten i.v.m. met het beleid binnen Philips.

Je mocht niet langer als 6 jaar hetzelfde werk doen (Laboratorium automatisering).

Ik heb altijd een voorliefde voor ontwikkelen in Labview gehouden.

Momenteel ben ik zzp'er en zie regelmatig Labview opdrachten voorbij komen waar ik ook op heb gereageerd.

Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een myDAQ, aangeschaft door mijn zoon voor zijn studie en ben sindsdien weer actief met Labview bezig en hoop een opdracht binnen te kunnen halen.

0 Kudos
Message 21 of 39
(5,921 Views)

Ik ben André Buurman, mede-eigenaar van Carya Automatisering.

Ben sinds 2000 actief met LabVIEW.

Regards,
André (CLA, CLED)
0 Kudos
Message 22 of 39
(5,883 Views)

Hoi,

 

Leuk dat er weer een Nederlandse gebruikersgroep is.

Ik ben Kees Wesselink. Begin jaren 90 begonnen met LV. Eerste intro in LV 3 daarna gelijk in het diepe gegooid om een Test applicatie to maken in LV 4. Dat was toen bij Philips in Apeldoorn. Vervolgens (tijdens en na die eerste applicatie) 2x cursus in NatLab gehad van Albert en Adriaan. In 2003 moest in overstappen naar een ander bedrijf (Yokogawa) waar ik nu nog werk.

Regelmatig gebruik ik nog LV maar eigenlijk te weinig. 

 

Groeten, Kees

0 Kudos
Message 23 of 39
(5,852 Views)

Aangenaam kennis te maken,

Mijn naam is Lennard Bucks, 19 jaar, woon in Weert en ben afstudeerder MBO mechatronica op het Summa college te Eindhoven. Evenals werkzaam in de functie Designer bij Prodrive Technologies te Eindhoven.

Ik ben met Labview in aanraking gekomen via de Vakkanjers wedstrijden in de discipline Mobiele Robotica.

Deze Vakkanjers wedstrijden dagen MBO talenten door heel Nederland uit om hun skills te laten zien in hun discipline. Met Mobiele Robotica moest er een mobiele robot (surpriseeee..Smiley Happy) worden ontwikkeld die een (replica) piramide ging verkennen d.m.v. telemetrie. Elk team van twee had 3 maanden tijd om een robot van scratch te ontwikkelen. Mijn partner in crime Berend van de Donk was verantwoordelijk voor de mechanica en ik was verantwoordelijk voor de elektronica en software.

Summa college had als eis dat wij de MyRio van NI gingen gebruiken aangezien dit op de EuroSkills en WorldSkills ook een vereiste was. Voordat we zover zouden komen moesten we eerst nog nationaal kampioen worden. Samen met Berend hadden wij dus ook nationaal goud behaald ;). Toen kwamen vorig jaar de Euroskills in Zweden waar we inderdaad opnieuw de MyRio verplicht waren te gebruiken. Hier hebben we Brons gehaald, de russen hadden 1 van 550 punten meer.. Grrr... De Duitsers die goud hadden hadden er 12 van de 550 meer... Maar toch een hele prestatie: derde van Europa met zn tweeën!

 

Nu komt de reden waarom ik tot dit forum ben toegetreden: De WorldSkills!

Deze wereldkampioenschappen zitten op een vele malen hoger niveau dan het NK & EK. Als enige programmeur in team NL kan ik echt alle hulp gebruiken die mij wordt aangeboden! Ik hoop dan ook wat van jullie tijd en geduld te mogen vragen 🙂 Maar dit in andere topics.

Benieuwd naar het hele verhaal? Bel me, mail me, spreek me aan komende donderdag. Ik vertel met volle enthousiasme alles wat je wilt weten!

 

Bijgevoegd is en foto van de robot van het EK die nu langs me staat. Aan de achterkant zie je de MyRio.

 

Linked in: Lennard Bucks

Voorbeeld nieuws artikelen: Telegraaf, WdG (let niet op die foto aub, ben er geen fan van..), NWactueel, MetaalNieuws

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk tot ziens!

Mvg Lennard Bucks

Message 24 of 39
(5,828 Views)

Hey Lennard,

 

Heel interessant allemaal, ik ben zeker geïnteresseerd in het ondersteunen van team NL bij De WorldSkills. We moeten donderdag zeker eens praten met elkaar.

 

Als je durft kun je ook een probleem voorleggen aan de groep, zodat we deze in een groepsdiscussie te lijf gaan. 

 

Tot donderdag!

Gr. Pascal

0 Kudos
Message 25 of 39
(5,802 Views)

Mijn naam is Dick Balvers.

Na mijn studie elektrotechniek aan de TU Delft ben ik begonnen bij Origin Technical Automation waar ik onder andere gewerkt aan het Philips Allura X-ray systeem voor Philips Medial Systems in C++.  In 2007 overgestapt naar Topic en gedetachteerd bij TomTom. Sinds 2010 werkzaam bij 3T Eindhoven en eind 2011 kennisgemaakt met LabVIEW waarna ik niet veel meer in C/C++ geprogrammeerd heb. CLD behaald in 2013.

3T maakt klant specifieke elektronica & embedded systems. LabVIEW en TestStand gebruiken we voornamelijk voor testsystemen.

0 Kudos
Message 26 of 39
(5,800 Views)

Ik ben Joris Robijn. Ik heb ook wel wat met robots: ik ben lid van VDL Robotsports, waar we aan Mid Size Leage Robocup voetbal doen. We hebben net afgelopen week aan een toernooi in Portugal meegedaan. Aangezien we nog maar een paar jaar meespelen waren we erg blij niet laatste te zijn geworden 🙂

 

Ik ben in 2002/2003 met LabVIEW in aanraking gekomen tijdens mijn stage en afstuderen bij Philips Research. Daar in de TMA-groep van Albert Geven een goede leerschool gehad, en bovendien erg leuk. Want door onderlinge concurrentie binnen de groep kregen we het bijvoorbeeld voor elkaar om samen de eerste NI coding challenge te winnen.

 

Ik heb 4 jaar voor CIT Engineering gewerkt waar ik met diverse industriele omgevingen te maken heb gekregen. Daarna 4 jaar voor NXP Semiconductors, hier gewerkt aan IC validatie met veel JTag en SPI communicatie en veel lab-instrumenten. Ik heb hier een meetframewerk gebouwd dat waar mogelijk files rechtstreeks van het design gebruikt om te voorkomen dat er menselijke fouten worden gemaakt. Dit betekent bijvoorbeeld files parsen met een echte SLR(1) parser.

 

Ik ben in 2012 voor mijzelf begonnen met bedrijfsnaam Rubytech. Op gebied van LabVIEW houd ik mij bezig met industriele toepassingen, semiconductor toepassingen en vision. 

0 Kudos
Message 27 of 39
(5,795 Views)

Geert Van Genechten, CLA

Gestart in 1994 met LabVIEW 3.x

Altijd bij dezelfde werkgever gewerkt, maar we veranderen nog al eens van naam...

CIT VZW > CIT Engineering NV > ES International > ESI-CIT group> TM-Solutions > Averna

 

0 Kudos
Message 28 of 39
(5,759 Views)

Mijn naam is Armánd Scholtes. Ik ben in 1996 op Universiteit Twente in aanraking gekomen met LabVIEW. Ik was wel gelijk verkocht. Daarna een aantal jaar niks mee gedaan/kunnen doen totdat ik bij ICT Automatisering begon. Van daar uit verschillende opdrachten gedaan voor klanten. Vooral opdrachten in de hoek van R&D, testen en beeldanalyse. Sinds september 2014 CLD, nu nog een keer CLA behalen. Verder het bezit van een myRIO, nu alleen de tijd nog Smiley Very Happy

Armánd Scholtes | Certified LabVIEW Developer
0 Kudos
Message 29 of 39
(5,614 Views)

Ik ben Tom Van Gael en ben in 2013 in Philips Turnhout voor het eerst in aanraking gekomen met LabView 7 en 2011.

Dit voornamelijk om ongeveer 2 jaar visionsystemen te verbeteren, maar ook om PC upgrades te doen van LV7 naar LV2011 (Queued StateMachine).

 

Na een niet Labview gerellateerde omweg ben ik sinds april 2017 terug actief bezig in LV2016 en dit Actor Framework based (Object Oriented) bij Intersoft Electronics als software engineer voor testopstellingen.

Nog steeds dagelijks bij aan het leren.

0 Kudos
Message 30 of 39
(5,450 Views)