From Friday, April 19th (11:00 PM CDT) through Saturday, April 20th (2:00 PM CDT), 2024, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

Discussions au sujet des autres produits NI

annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

NI Vision Assistant

Bonjour à tous,

 

J'utilise NI Vision Assistant dans le but de calibrer une grille pour supprimer les distorsions.

Pour cela j'utilise la fonction "Image calibration" puis "Distortion Model (Grill)". J'aimerai savoir lors du step 5 (Review Calibration Results) les différences entre les différents "Distortion Model"  (Division, Polynomial (K1), Polynomial (K1) Correct Tangential Distortion, Polynomial (K1,K2,K3), Polynomial (K1,K2,K3) Correct Tangential Distortion) d'un point de vue mathématique, c'est à dire que fait le logiciel pour supprimer la distortion de la grill.

J'ai vu dans la doc qu'on parle d'interpolation bi-linéaire et bi-linéaire à point fixe mais je ne comprends pas quelle méthode est associé à chaque "Distotion Model".

 

J'ai mis l'image du step 5 lors du choix du modèle.

 

Merci d'avance pour vos réponses

Cordialement

 

 

0 Compliments
Message 1 sur 2
2 653 Visites

Bonjour Romain,

 

La seule information que j'ai pu trouver sur le sujet est celle contenue dans l'aide et indiquant les cas d'utilisation. A mon avis les formules doivent pouvoir se trouver sur internet car elles ne sont pas  spécifiques à NI mais plutôt relatives à la théorie du traitement optique.

Review Calibration Results

Distortion Model
Specifies the distortion model settings to use. The slider has the following settings:
  • Division—Use this distortion model when the image contains minimal distortion.
  • Polynomial (K1)—Use this setting to compute a polynomial distortion model with a single distortion coefficient. Using a single coefficient increases computation speed at the expense of accuracy.
  • Polynomial (K1, K2, K3)—Use this setting to compute a polynomial distortion model with multiple distortion coefficients. Using multiple coefficients increases computation accuracy at the expense of speed.
  • Polynomial (K1) Correct Tangential Distortion—Use this setting to compute a polynomial distortion model with a single distortion coefficient while correcting for sensor misalignment. Using a single coefficient increases computation speed at the expense of accuracy.
  • Polynomial (K1, K2, K3) Correct Tangential Distortion—Use this setting to compute a polynomial distortion model with multiple distortion coefficients while correcting for sensor misalignment. Using multiple coefficients increases computation accuracy at the expense of speed.

Bonne journée,

0 Compliments
Message 2 sur 2
2 615 Visites