From Friday, April 19th (11:00 PM CDT) through Saturday, April 20th (2:00 PM CDT), 2024, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

Discussions au sujet de NI LabVIEW

annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Obtain the motion tracking path of an object - obtenir le chemin emprunté par un objet

Hi / bonjour, 

 

I'm a new LabView user, I'm an undergraduate student who just started to work in a lab for the summer. I have the mission to track the mice movement in cage during a minute or so. I am a physiology student and as you would have guessed, computer science or programming is not my first asset.. 

 

This is why I'm posting here today. I have been looking at a fair amount of VI examples, watched dozens of video and tried really hard to understand how LabView could help me realising my project. Unfortunately, I am stuck and stressed by time.

 

Because a video is worth a thousand words, this is what I would ideally achieve: 

https://www.youtube.com/watch?v=WPnWDGl3XZc&t=0s&index=15&list=PLhy8Q3goV3J_Rr1SwMyJ4MO-aMIjTa2R4

 

I used the vision assistant to localise a coloured object in my environment and track its motion but I cannot go further. 

 

If anyone could help me on this, I would greatly appreciate! I'm ready to put some work and listen to whatever you have to teach me. 

 

I thank you in advance! 

 

Pierre

 

PS: je parle couramment Français! 

 

0 Compliments
Message 1 sur 7
2 862 Visites

Hello Thepiero,

 

Can you post a portion of the code to know where the problem is?

 

Thank you,

Have a nice day

 

Corentin

Application Engineer - National Instruments - France
0 Compliments
Message 2 sur 7
2 797 Visites

Bonjour, 

 

Désolé pour le retard, pas mal de boulot à l'université.. 

Voici 4 different screenshots représentant notre code. Nous pouvons detecter un morceau de plastique rouge que nous avons attaché a la tete de notre souris. Cela marche relativement bien!

En revanche, nous n'avons toujours pas réussi à obtenir la trace représentant le mouvement de la souris. 

 

Merci d'avance pour l'aide! 

 

Pierre 

Tout télécharger
0 Compliments
Message 3 sur 7
2 775 Visites

peux tu mettre un peu d’ordre dans ton code pour qu'il soit plus lisible ?

0 Compliments
Message 4 sur 7
2 765 Visites

Bonjour, 

 

Je ne connais pas le raccourci pour simplifier le code. Voici le VI, vous avez certainement plus l'habitude que moi! 

 

Merci d'avance! 

 

Pierre 

0 Compliments
Message 5 sur 7
2 761 Visites

Je n'ai pas Imaq mais tu peux t'inspirer de l'exemple Pen Attributes And Image subsetting.vi (mode Free Line Form). Il semble également y avoir un exemple du module Vision qui se nomme Path Following.lvproj qui semble intéressant dans le cas présent. Il faudra probablement que tu ajoutes un registre à décalage pour passer la position des points précédents au point actuel.

 

ScreenShot107.pngScreenShot106.png

 

Ben64

0 Compliments
Message 6 sur 7
2 749 Visites

Merci pour la réponse! 

Je vais essayer d'en apprendre un peu plus aujourd'hui au lab et je reviendrais vers vous pour vous tenir au courant! 

 

Pierre 

0 Compliments
Message 7 sur 7
2 731 Visites