DIAdem

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

[DIAdem script] Changing font color or font format on a particular item in a listbox

Hi,

 

I have a listbox on a Dialog object. I would like to change font properties of a unique item of this listbox.

How can I do that?

 

Thank you.

 

Regards.

Antoine

 

 

0 Kudos
Message 1 of 5
(4,674 Views)

Bonjour Monsieur

 

Tout d'abord je vous remercie pour le post sur le forum.

 

Pour en revenir à votre problèmatique pour changer la couleur d'une partie du texte dans une listbox. Vous pouvez changer la syntax et les couleurs des ecriture directement à partir du script editor. Voici un lien explicatif : http://zone.ni.com/reference/en-XX/help/370859H-01/genscript/genscript/genscript_editor/

 

Cordialement

 

Anthony FEY

National Instruments

0 Kudos
Message 2 of 5
(4,652 Views)

Bonjour,

 

Je suis désolé mais votre réponse ne correspond pas à ce que je recherche.

J'ai une boîte de dialogue créée dans "DIAdem Dialog Editor" sur laquelle j'ai disposé une ListBox.

 

Je recherche une fonction de ce type :

ListBox1.Items.Item(1).Font.Format = Bold
ListBox1.Items.Item(1).Font.Color = vbRed

 

Ce que je recherche intervient uniquement sur une entrée (Item(1) par exemple) de la ListBox et non pas sur l'intégralité de cette ListBox qui serait du style du code suivant donné dans l'aide de DIAdem :

ListBox1.Font = "-13,0,0,0,400,0,0,0,0,3,2,1,34,Arial"

 

0 Kudos
Message 3 of 5
(4,646 Views)

If you post in English, everybody can understand. I have the same issue and I want to change the color of a particular item in a list box. I use LV 2011 Developer suite but could not find the property in property node. Any help?

Senior Software Developer
0 Kudos
Message 4 of 5
(4,420 Views)

Hi Freelion8,

 

Actually, not all our customers are comfortable reading English.  This particular post regards customizing dialogs that run in our DIAdem software, so it wouldn't have any bearing on a similar question regarding a listbox control on a LabVIEW front panel.  Or are you wanting to create a DIAdem dialog with particular fonts?

 

Brad Turpin

DIAdem Product Support Engineer

National Instruments

0 Kudos
Message 5 of 5
(4,410 Views)