LabWindows/CVI

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

existe t'il une fonction DAQMX qui permet de vérifier si des voies digitale sont utilisée par un autre task ?

Bonjour, 

 

Je travaille actuellement sur une amélioration qui permet de vérifier l'etat des relais de puissance sur nos bancs de tests. Pour cela j'utilise du multi threads pour eviter de perdre du temps de test. Or dans certain cas le DAQMX ce met en défaut à cause d'un probléme d'utilisation des voies digitales. C'est pour cela que j'aimerai pouvoir insérer une fonction qui permet de vérifier si les voies digitales sont déja utiliser par autre task au lancement de mon thread. Cette fonction existe t'elle ? 

 

Merci de votre soutien.

 

Cordialement

CHEVALIER Kevin

0 Kudos
Message 1 of 2
(3,442 Views)

Hello Kevin@VALEO,

 

You're in a English section of the forum. Please write in English is you expect an answer. Otherwise, you can post your question in the French section here.

 

Regarding your question, why don't you use the Create Task function in order to test if a task already is using the digital channels? If the function sends the specific error which indicates your digital channels are already in use, you'll know it.

 

Please don't hesitate to post a simple example which demonstrates the error you meet, eventually attach a screenshot and give us details if you wish more help.

 

Regards,

Jérémy C.
NI France

0 Kudos
Message 2 of 2
(3,402 Views)