LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

how to run at a frequency with labview under linux....

hello i have a probleme with the "wait" VI that's seems to not works...if fact if the "wait"vi is under 2ms the program is running at a very high frequency (about 1000 hz) and over the program is running at 50 hz ...

is there anyway to have a better control of my frequency...
thanks
juju
0 Kudos
Message 1 of 3
(2,188 Views)
Hello,

The frequency of your loop depends on your code, the waiting function inside it and other applications which are running.
In fact, if you use the "wait" function, the frequency of your loop is equal to time of your code execution plus time of your "wait" constant. But if you use the function, the frequency of your loop is the "wait" constant. If you want to synchronize or execute code at specific frequency, I suggest to use "wait until n miliseconds" function.

Hope this help.

Isabelle
Applications Engineer
National Instruments France
Isabelle
Ingénieur d'applications
National Instruments France
0 Kudos
Message 2 of 3
(2,158 Views)
thanks Isabelle for your reply...

j'ai beau changé le VI pour controller le temps, mais cela n'arrange rien. je ne sais pas si en anglais je suis tres clair... en fait ... si je ne ne controlle pas le temps avec un VI style wait ou wait *ms, ou bien encore la boite de dialogue la frequence est de 250 Hz....
et si je met un vi pour controller le temps (quel qu'il soient d'ailleurs)la frequence reste tout le temps stable a 50 Hz (malgré bien sur le fait de changer l'entrée sur le VI...).
ce que je comprend vraiment pas se trouve resumer ici...Pourquoi n'ya t'il pas de progression possible entre ces deux frequences. est-ce par ce que le VI time consomme tellement de ressource (???)...
j'ai lu (vaguement) sur le forum qu'on pouvait allouer une importance dans le traitement des 5 programmes que generes labview... je ne sait pas si mon probleme vient de la sachant que labview consomme peu en ressources (+- 5% ressources utilisateurs...).

j'ai aussi tenter de modifier les parametres VI Properties--> execution... mais le probleme persiste...

je travaille avec la version 7.0 installé a partir du CD grace aux RPM sous une mandrake 9.2...

si quelqu'un a connu les memes deboire que moi qu'il me contacte....lol

a+ merci
juju
0 Kudos
Message 3 of 3
(2,146 Views)