From Friday, April 19th (11:00 PM CDT) through Saturday, April 20th (2:00 PM CDT), 2024, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

enregistrement binaire bas niveau de plusieurs voies

Bonjour,

 

Je travaille actuellement sur un programme pour des bancs d’essais de fatigue. Le but est de faire l’acquisition des signaux issus des capteurs de forces sur des durées d’environ 3 jours (+/- 300 000 cycles).

Dans la version initiale, j’avais utilisé un format d’enregistrement TDMS et les informations de l’essai (nom de l’opérateur, date, etc.) y étaient enregistrées comme propriétés. L’exploitation était alors très facile et claire mais le volume de stockage des données est trop volumineux dans ce format donc je pense utiliser du binaire simple. Pour l’enregistrement, j’utilise des fonctions de bas niveau pour optimiser le temps d’exécution ainsi qu’une acquisition par « paquets ».

Pour pouvoir récupérer les données, je n’ai trouvé que le format cluster mais je ne vois pas alors comment les exploiter.

 

Je vous joins un VI simple qui expose mon problème en simulant 3 voies.

 

  1. Pourquoi le format TDMS est-il beaucoup plus volumineux alors qu’il s’agit de binaire ?
  2. Comment enregistrer puis récupérer sous forme d’un graphe les signaux des 3 voies ?
  3. Comment récupérer une voie dans le fichier binaire pour que ses valeurs servent d’axe X sur un graphe XY ?
  4. Comment ajouter les informations texte concernant l’essai dans le fichier ?

Je vous remercie par avance,

Nolwenn.

0 Kudos
Message 1 of 3
(2,051 Views)

 


 

Translation from french

 

Hello

 

I am currently working on a program for fatigue test rigs. The goal is to acquire the signals from the force sensors over periods of about three days (/ - 300 000 cycles).

In the original version, I used a recording format TDMS information and test (operator name, date, etc..) Were recorded as properties. The operation was very easy and clear but the volume of data storage is too large in this format so I think use of simple binary. For the record, I use low level functions to optimize the execution time and an acquisition by packets.

To retrieve data, I found that the cluster size but I do not see then how to exploit them.

 

I am attaching a simple VI that exposes my problem by simulating three ways.

 

   
1. Why TDMS format is it much bigger so it is binary?
   
2. How to save and retrieve the form of a graph of the signal 3 ways?
   
3. How to recover a path in the binary values used for X-axis on an XY plot?
   
4. How to add text information about the test in the file?

Thank you in advance,

Nolwenn.


Discussions de produit de NI

0 Kudos
Message 2 of 3
(2,038 Views)

thank you for the translation muks Smiley Happy

0 Kudos
Message 3 of 3
(2,032 Views)