From Friday, April 19th (11:00 PM CDT) through Saturday, April 20th (2:00 PM CDT), 2024, ni.com will undergo system upgrades that may result in temporary service interruption.

We appreciate your patience as we improve our online experience.

LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Enregistrer l'heure de lancement du VI

Solved!
Go to solution

Bonjour

J'ai réalisé un VI afin d'enregistrer les données d'une balance avec le temps. J'obtiens un fichier texte avec dans la première colonne le temps et dans la deuxieme la valeur de la masse enregistrée.

 

J'aimerais rajouter dans ce fichier (ou dans le titre ou directement à la 1ere ligne du fichier) l'heure à laquelle on a lancé l'expérience.

J'ai utilisé "chaine en date/heure" afin d'avoir l'heure mais je ne sais pas comment l'enregistrer dans le fichier...

Comment faire cela?

Merci d'avance

 

0 Kudos
Message 1 of 3
(2,217 Views)
Solution
Accepted by topic author Tartarin

The easiest solution is to write the time to a text file, then pass the same path to Write to Spreadsheet File with the "append to file?" input set to true.

 

A better solution would be to make a copy of Write to Spreadsheet File VI and add code to write a line of text before the data. This is easy - you just need to add a new string control, and concatenate it with the output of Array to Spreadsheet String before writing it to the file.

0 Kudos
Message 2 of 3
(2,203 Views)

Thank you for your help.

It's Ok !

 

0 Kudos
Message 3 of 3
(2,194 Views)