Digital I/O

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Generate/Obtain Sample clock without PFI port

Hi,

I need generate or obtain the sample clock of my DAQ without a PFI port, because my hardware doesn't have one to do this.

 

I suppose that the internal clock that provide the sample clock is the reference to generate a digital pulse train by software (I need this train as a digital output), so that, if I generate a digital pulse train by software with the same frequency of sample clock, this digital pulse train is equal that the sample clock?.


Is posible?, exist another ways to obtain the sample clock without a PFI port?.

 

Thanks

 

Regards,

Jose Nt

0 Kudos
Message 1 of 5
(4,290 Views)

Hi Enchufe,

 

Could you provide the exact model of the DAQ?

 

Thanks.

 

P.S. I you like, we can change to spanish for this post.

 

FranciscoS

Francisco S.
National Instruments
Account Manager
www.ni.com/soporte
0 Kudos
Message 2 of 5
(4,268 Views)

Que tal FranciscoS,

 

Antes que nada gracias por responder, pues mi hardware es un USB 6008; y tengo entendido por "Can I Export Signals from a USB-6008/6009?" (http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/B1E70D90C6E51E38862575520081AB0C) que no es posible exportar las señales.

 

Seria todo por el momento. Gracias.

 

Saludos

0 Kudos
Message 3 of 5
(4,264 Views)

Ah ok, entonces yo creo habia entendido mal tu pregunta. De cualquier forma, te anexo un link donde puedes ver otras opciones para usar como fuentes de reloj. Espero sirva de algo.

 

http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/51754212AD10BDCE862573BD007BFDD2

 

Saludos

FranciscoS

Francisco S.
National Instruments
Account Manager
www.ni.com/soporte
0 Kudos
Message 4 of 5
(4,262 Views)

Que tal, gracias por el link.

Viendo el enlace he tomado la decision de usar un sample clock externo, me facilitaria mas las cosas ya que con poca electronica se obtiene, ademas tuve la oportunidad de ver la señal sample clock exportada de una tarjeta 6220 y la salida es un pulso muy pequeño y para la aplicacion necesito tener control sobre el ancho del pulso de este sample clock ya que sera la señal que orqueste otros procesos; no se si exista alguna restriccion en cuanto al ciclo de trabajo del sample clock, lo investigare.

 

Saludos

0 Kudos
Message 5 of 5
(4,251 Views)