NI Home > Community > NI Discussion Forums

BioBench

Reply
Member
pachs
0 Kudos

the interaction of the people with the computer

I Am student of ingenieria electronica . i am of last year.
i am student of university Catolica de colombia.
i like to receive information about this subject.

I am developing a project that it has to do with the surroundings of bioingenieria. I want to obtain data of the people who have problems of cuadraplegia or fisicas limitations, that interactuen with the computer like a transmitting ultrasonico sensor in the part later of the head with a panel of nine receiving sensors parallel to the trasmisor sensor to simulate the movements of mouse in the screen and with the pulse of the captured one and extended the signal to open and to close the icons that esten in the computer.

the Problem to solve.

With mouse it manages to watch as they are the plots that one sends when it sends the information of the sensors or like the simulation of the movement of mouse. the problem is that I want to know how when one connects mouse to the computer as it is the plot of recognition between the computer and mouse, for asi to generate the movement. depending on the signals sent by the sensors. Knowing clearly that I must follow to standar of the plotted one of bit that sends mouse to the computer.

Thanks for its immense attention and collaboration about the subject.

Soy estudiante de ingenieria electronica. soy de ultimo año de la universidad Catolica de Colombia. tengo gusto de recibir la información sobre este tema.

Estoy desarrollando un proyecto que tiene que ver con el entorno de la bioingenieria.
yo quiero obtener informacion de las personas que tengan problemas de cuadraplegia ó limitaciones fisicas, que interactuen con el computador como un sensor ultrasonico transmisor en la parte posterior de la cabeza con un panel de nueve sensores receptores paralelo al sensor trasmisor para simular los movimientos del mouse en la pantalla y con el pulso del capturado y ampliada la señal abrir y cerrar los iconos que esten en el computador.

el Problema a solucionar.

Con el mouse logre mirar como son las tramas que uno remite cuando manda la informacion de los sensores ó como la simulacion del movimiento del mouse. el problema es que quiero saber cuando uno conecta el mouse al computador cual es la trama de reconocimiento entre el computador y el mouse, para asi generar el movimiento. dependiendo de las señales mandadas por los sensores. Teniendo claro que tengo que seguir un standar del tramado de bit que remite el mouse al computador.

Gracia por su inmensa atencion y colaboracion acerca del tema.

correo electronico
fjjtello@hotmail.com
ffranjojite@hotmail.com
fjjtello@yahoo.com.ar
fjjimenez62@ucatolica.edu.co
2formato formulación I-2005.doc (59 kb)
Active Participant
Felipe_vlnst
0 Kudos

Re: the interaction of the people with the computer

Buenos Dias,

En primer lugar, me gustaria saber cuales son el hardware y software que tiene para hacer el proyecto.

Saludos.

Visite a nossa comunidade em PORTUGUÊS!!!
Felipe Flores
Engenharia de Aplicações
National Instruments Brasil